Διόδια: Στοπ

Την περασμένη Κυριακή τέσσερις φίλοι του εναλλακτικού χώρου του Άρδην και της Ρήξης επιστρέφαμε στη Θεσσαλονίκη από Αθήνα. Πλησιάζοντας τα πρώτα διόδια, αποφασίσαμε να μην ξαναπληρώσουμε τους μεγαλοεργολάβους, τις τράπεζες και τα κομματόσκυλα. Είπαμε ξεκάθαρα στην υπάλληλο ότι δεν πρόκειται να πληρώσουμε. Ένας από εμάς κατέβηκε από το αυτοκίνητο και σήκωσε τη μπάρα, υπό τα χειροκροτήματα κάποιων από τους οδηγούς που περίμεναν παραπίσω. Περάσαμε χωρίς να τους δώσουμε δεκάρα.

Το ίδιο κάναμε και σε όλα τα υπόλοιπα διόδια που συναντήσαμε στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με την εξαίρεση των διοδίων στα Μάλγαρα, όπου τα έσοδα πηγαίνουν στο κράτος. Εκεί πληρώσαμε κανονικά.

Με τη στάση μας αυτή συμμετέχουμε στο κίνημα «Διόδια: Στοπ» που έχει διαδοθεί σε όλη την Ελλάδα. Αντιστεκόμαστε στη λεηλασία των φορολογούμενων από τους Έλληνες και ξένους τραπεζίτες, τους «εθνικούς εργολάβους» και τους πολιτικούς του κομματικού συστήματος καρτέλ. Αυτή θα είναι στο εξής η απάντησή μας στον σοσιαληστή υπουργό δημοσίων έργων, που έδωσε 67 εκατομ. στον Μπόμπολα και την παρέα του για ένα έργο από το οποίο δεν κατασκεύασαν απολύτως τίποτα (την Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης). Και αυτό την ίδια στιγμή που οδηγούν στην πείνα και την εξαθλίωση τον συνταξιούχο, τον άνεργο, τον μικροεπαγγελματία, τον αγρότη, τον ιδιωτικό υπάλληλο, τον νέο των 500 ευρώ.

Τα κόλπα με τα οποία το καρτέλ αυτό τραπεζιτών – μεγαλοεργολάβων και κομματόσκυλων λεηλατεί τον δημόσιο πλούτο μέσω των δημοσίων έργων μας είναι πολύ καλά γνωστά. Τα ξέρουμε από μέσα:

  • Οι υπηρεσίες δεν έχουν ιδέα για το πραγματικό κόστος των έργων. Οι τιμολογήσεις των έργων βασίζονται σε ένα τιμολόγιο που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. Έτσι, ο εργολάβος μπορεί να ισχυρίζεται ότι μπαίνει «μέσα» και να ζητάει ό,τι γουστάρει, ώστε να συνεχιστεί το έργο χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς η Υπηρεσία να μπορεί να ελέγξει το βάσιμο των απαιτήσεών του.
  • Οι επιβλέποντες (που συνήθως διορίζονται με κομματικά κριτήρια) σχεδόν πάντα δεν έχουν τις γνώσεις και τις ικανότητες (καθώς και τη διάθεση) να κάνουν σωστή επίβλεψη και οι εργολάβοι «αλωνίζουν».
  • Οι μεγαλοεργολάβοι είναι ένα ολιγοπώλιο, το οποίο σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί με όρους καρτέλ, δηλαδή μοιράζονται τις δουλειές με συμφωνίες κάτω από το τραπέζι.
  • Όταν ο εργολάβος έχει πρόσβαση στο κόμμα και την Κυβέρνηση, έρχεται η εντολή από πάνω: Ικανοποιήστε τις απαιτήσεις του! Και οι επιβλέποντες συμμορφώνονται (αλλιώς θα χάσουν τη θεσούλα τους).
  • Προωθούν τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, σε βάρος των δημόσιων συγκοινωνιών, και περικυκλώνουν με σταθμούς διοδίων τις πόλεις και τις εθνικές οδούς, ώστε να απομυζούν τον ελληνικό λαό με τα διόδια για πάντα.

Δεν θα σταθούμε στην ουρά των διοδίων για να μας αρμέγουν σαν πρόβατα. Η άρνηση πληρωμής διοδίων είναι μια μικρή πράξη αντίστασης και μπορεί να γίνει αφετηρία για άλλες πράξεις αντίστασης μεγαλύτερες.

Μπ. Π.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s