#Προβολή ταινίας L’emploi du temps την Πέμπτη 7/11 στις 9μ.μ

5555Ελεύθερος ωραρίου | Γαλλία |132 λεπτά.

Σκηνοθεσία: Λοράν Καντέ. Σενάριο: Λοράν Καντέ, Ρομπέν Καμπιγιό. Ηθοποιοί: Ολεριέν Ρεκουάν, Καρέν Βιάρ, Σερζ Λιβροζέ. 

Ενας άνεργος άντρας ξεγελά όλους γύρω του με μια φανταστική εργασία σε μια ταινία δοσμένη με ευρηματικότητα και έμπνευση.

Ενας άντρας που κρύβει από την οικογένειά του ότι απολύθηκε από τη δουλειά του είναι ο πρωταγωνιστής της δεύτερης αυτής ταινίας του Γάλλου σκηνοθέτη Λοράν Καντέ («Ressources humaines»). Αποφασισμένος να το κρατήσει μυστικό από τη γυναίκα και τα τρία παιδιά του, ο Βενσάν προσποιείται ότι βρήκε καινούργια δουλειά στον ΟΗΕ, στη Γενεύη. Για να ζήσει αναγκάζεται να αποσπά χρήματα εξαπατώντας γονείς και φίλους, περνώντας όλη τη βδομάδα στους δρόμους, στα πάρκινγκ και αλλού, ενώ τα Σαββατοκύριακα επιστρέφει κοντά στην οικογένειά του. Ωσπου κάποτε παρασύρεται από έναν μεσήλικα απατεώνα και μπλέκει σ’ ένα σχέδιο απάτης.

Με βάση την περιβόητη υπόθεση Ζαν-Κλοντ Ρομάν που για 18 χρόνια ξεγελούσε την οικογένειά του κάνοντας όλους να πιστέψουν ότι εργαζόταν ως ερευνητής στην Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και όταν αποκαλύφθηκε το ψέμα του σκότωσε όλη την οικογένειά του, ο Λοράν Καντέ έφτιαξε ένα ιδιαίτερα λεπτό ψυχολογικό δράμα όπου, αφαιρώντας την τραγική του κατάληξη και επεκτείνοντας το θέμα του, έβαλε θέματα πολύ πιο ουσιαστικά και ανθρώπινα.

Από τη μια έχουμε τον κόσμο της εργασίας με τη συγκεκριμένη του δομή, τους εργοδότες, τα γραφεία, τους συναδέλφους και την κοινωνική αξία που η δουλειά δίνει στον εργαζόμενο κι από την άλλη τη διπλή προσωπικότητα του ήρωά του που επιζητεί, και τελικά απολαμβάνει, την απελευθέρωση από την υποχρεωτική εργασία.

Διπλή προσωπικότητα που ο Καντέ περιγράφει με μεθοδικότητα, επιμονή αλλά και προκλητικότητα, τονίζοντας την εσωτερική ανάγκη του πρωταγωνιστή του που τον οδηγεί αναπόφευκτα σε εφιαλτική κατάσταση, είδος προσωπικής κόλασης από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει.

Τα αισθήματα του μικροαστού που ξαφνικά αντιμετωπίζει μια τρομακτική ελευθερία και είναι αναγκασμένος συνεχώς να εφευρίσκει τρόπους επιβίωσης ο ηθοποιός του θεάτρου Ορελιέν Ρεκουάν δίνει με ξεχωριστή δύναμη, σκιτσάροντας ένα από τα πιο ανησυχητικά, περίπλοκα πορτρέτα που μας έδωσε ο σύγχρονος γαλλικός κινηματογράφος. Το πορτρέτο ενός ανθρώπου για τον οποίο τελικά δεν είσαι σίγουρος αν χάνει ή βρίσκει τον εαυτό του.

πηγή: http://www.provoles.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s